دافع محمود فايز المدرب المساعد لمنتخب مصر السابق، والحالي لمنتخب أوزبكستان، عن مدرب حراس الفراعنة أحمد ناجي بسبب استبعاد محمد عواد.

واختار الجهاز الفني لمنتخب مصر 25 لاعبا في قائمة الفراعنة الأولية لأمم إفريقيا طالع القائمة من هنا.

وقال فايز علي حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "تويتر": "كابتن ناجي، وأي مدرب يخدم بلده، ممكن نختلف على بعض الاختيارات أو المراكز، بس بلاش ندخل في النوايا بالله عليكوا".

وأضاف: "كلهم ناس محترمين وبيقدموا أفضل ما عندهم علشان منتخب بلدهم، كل الدعم لمنتخب مصر، اسم مصر فوق أي حد".

وكان محمد عواد قد هاجم جهاز منتخب مصر، وبالأخص أحمد ناجي، بطريقة غير مباشرة، بعد استبعاده من قائمة الفراعنة، كما فجر مفاجأة عن ترشيح مدرب حراس المرمى، له، للانضمام إلى الأهلي عندما طلب منه محمود الخطيب رئيس القلعة الحمراء، ترشيح حارس مرمى له للتعاقد معه. طالع التفاصيل من هنا

وعن هاني رمزي، المدرب المساعد لمنتخب مصر، أوضح: "كابتن هاني رمزي مدرب محترم وبيحب شغله ونفسه اكتر من اي حاجه وبيراعي ربنا وضميره (رغم اهلاويته طبعاً) زي ما كان كابتن اسامه نبيه محترم وبيحب شغله ونفسه اكتر من اي حاجه وكان بيراعي ربنا وضميره (رغم زملكاويته). تختلف الالوان من احمر لابيض ولكن يظل حب الوطن وواجبه مختلف".

يذكر أن منتخب مصر يدخل معسكرا في برج العرب يوم 6 يونيو المقبل لأداء مباراتين وديتين أمام تنزانيا وغينيا يومي 13 و16 يونيو في ستاد برج العرب، وذلك في إطار الاستعدادات لخوض بطولة الأمم الإفريقية.