قدم أحمد مصطفى زيزو لاعب الزمالك، اعتذاره لجماهير القلعة البيضاء عن ركلة الترجيح التي أهدرها خلال مباراة بيراميدز أمس في كأس مصر.

وودع الزمالك منافسات كأس مصر من دور نصف النهائي أمام بيراميدز، بعد أن أضاع ركلتي ترجيح عن طريق زيزو ومحمود عبد الرازق شيكابالا قائد الفريق.

وعبرت جماهير الزمالك عبر مواقع التواصل الاجتماعي عن غضبها من اللاعبين بعد خسارة النادي لبطولة هامة، خاصة وأن أداء الفريق لم يكن جيدًا.

طالع أيضًا | محمد صلاح: استهتار زيزو السبب في الهزيمة من بيراميدز.. والزمالك فرط في النعمة

وكتب زيزو عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "انستجرام": "أولا الحمد لله وقدر الله ما شاء فعل، زي ما بتبقي مبسوط بالدعم والحب والمساندة لازم كمان تتقبل الوجه الآخر السيء وهي دي ضريبة الحياة والمسؤولية، تقدر تخليك في يوم أحسن واحد في الدنيا وتقدر تخلي الناس تنسي كل حاجة إنت ممكن تكون عملتها".

وأضاف: "عشان كده واجب عليا في المواقف والظروف دي إني أعتذر، عمري ما عرفت أهرب ولا استخبي من أي حاجة، ولا عمري هعمل كده، تقبل أو ترفض دا من حقك، ولكن كان واجب عليا تقديم الاعتذار زي ما دايما بقدم الشكر على الحب".

واختتم موجهًا طلبًا لجماهير الزمالك: "قادر أتحمل المسؤولية كاملة وقادر كمان أعديها، لكن خليكم في ضهر ناديكم ولاعبيكم لأن في المواقف الصعبة بتبان فعلا معادن الرجال، شكرا".