انتقد إبراهيم سعيد لاعب منتخب مصر السابق، إدارة الزمالك الحالية بسبب كواليس رفض ضم أحمد الشيخ لاعب الأهلي السابق لصفوف الفارس الأبيض لتدعيمه في الموسم الجديد.

وكان البرتغالي جايمي باتشيكو المدير الفني لنادي الزمالك قد وافق على ضم أحمد الشيخ وتم الاتفاق مع اللاعب، إلا أن مسؤولي الزمالك تراجعوا عن فكرة ضمه. طالع التفاصيل من هنا

‏وقال إبراهيم سعيد عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "باتشيكو طلب أحمد الشيخ والإدارة الفنية رفضت، مع احترامي للإدارة أو اللجنة الفنية تم التفاوض والكشف الطبي والتوقيع مع اللاعب وبعدها يتم الرفض بكلام غير مقنع!! مع احترامي كده مش احترافية والأفضل كان من البداية الرفض بدون كل الحوارات دي وأعتقد ان طلبات المدير الفني تنفذ لأن هو المسئول الأول!!!".

وتابع: "غير كده تخبط وكلام غير مقنع ولا يمت بالاحترافيه تماما!!".

طالع أيضا.. فرج عامر يكشف حقيقة مفاوضات سموحة مع أحمد الشيخ بعد تراجع الزمالك

وأضاف نجم منتخب مصر السابق في منشور آخر: "هو سؤال فعلًا إزاي اللجنة طلعت علينا وقالت مفيش لاعب حيجي غير باتشيكو يوافق وبعدين باتشيكو وافق، لو هو موضوع قيم ومبادئ عرضته ليه أصلا على باتشيكو، الكلام ده ملوش غير معنى واحد، تخبط تخبط تخبط، أو هيمشوا باتشيكو".

‏باتشيكو ! طلب احمد الشيخ والاداره الفنيه رفضت مع احترامي للاداره او اللجنه الفنيه تم التفاوض والكشف الطبي والتوقيع مع...

تم النشر بواسطة ‏‎Ibrahim said official‎‏ في السبت، ٥ ديسمبر ٢٠٢٠

هو سؤال فعلا ازاى اللجنه طلعت علينا وقالت مفيش لاعب حيجى غير باتشيكو لما يوافق وبعدين باتشيكو وافق لو هو موضوع قيم...

تم النشر بواسطة ‏‎Ibrahim said official‎‏ في السبت، ٥ ديسمبر ٢٠٢٠