حرص عدد من لاعبي فريق الكرة الأول بالنادي الأهلي، وقدامى الفريق على مؤازرة زميلهم محمد محمود بعد تكرار إصابته بقطع في الرباط الصليبي. 

محمود تعرض لإصابة أمس خلال خوضه تدريبات الفريق على ملعب مختار التتش بالقاهرة، أسفرت فحوصاتها الطبية عن قطع في الرباط الصليبي.

وقال عمرو السولية في تدوينة له عبر موقع التواصل الاجتماعي "تويتر": " خبر محزن جاء في وقت أصعب قدر الله ما شاء فعل يا حبيبى ربنا أكيد شايلك خير كتير على قد تعبك وصبرك ربنا أكيد سيكافئك ألف سلامة عليك يا حبيبى هترجع أقوى بإذن الله".

ونشر الظهير الأيمن للأهلي محمد هاني: "ربنا يرجعك لينا بالسلامة يا حبيبي.. انت موُمن بربنا وأكيد كل ده خير وأكيد الجاي كله خير ليك يا حبيبي".

ووجه أحمد الشيخ صانع لعب الأهلي رسالة قائلًا: " قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا إن شاء الله ترجع أحسن من الأول يا حبيبي".

أما ناصر ماهر صانع لعب الأهلي المعار إلى سموحة، قال: "إن شاء الله هترجع أقوى".

وعلق صالح جمعة: "المصائب والبلاء امتحان للعبد، وعلامة حب من الله ستعود أقوى بإذن الله".

وقال محمد ناجي جدو لاعب الفريق السابق والجونة الحالي: "كل إنسان يمر بمحطات فشل وتعب و يأس وإصابة ولكن أصحاب الإرادة القويه مش بيقفوا كتير في المحطات دي، متأكد أن محمد محمود هيعدي المرحلة دي أقوى إن شاء الله".

وتحدث عصام الحضري حارس مرمى الأهلي والزمالك ومنتخب مصر المعتزل: "ألف ألف سلامة عليك يا حبيبي، قدر الله وما شاء فعل مش مهم تقع كام مرة المهم انك دايمًا تقوم تاني وترجع أحسن وأقوى من الأول، أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفيك".

وأشار زكريا ناصف لاعب الأهلي الأسبق: " متأكد إن ضحكتك تدل على ثقتك بنفسك انت مش إول لاعب يحصل له كده، لاعبين كتير رجعوا وتألقوا وأصبحوا نجوم، متأكد من رجوعك لأنك تقدر وبعد ثقتك في الله وبدعم جميع من ينتمي للأهلي وأولهم الجماهير وبإصرارك وصبرك وجهدك".