وجه محمود وحيد الظهير الأيسر الجديد للنادي الأهلي، رسالة إلى مدرب الزمالك السابق إيهاب جلال والمدير الفني الحالي للأهلي الليبي، وذلك بعد انضمامه رسميًا إلى القلعة الحمراء.

الأهلي أعلن رسميًا عن ضم ظهير المقاصة محمود وحيد، لمدة 4 مواسم ونصف، بداية من انتقالات يناير المقبل.

وكتب وحيد على حسابه الخاص بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "الأب الروحي الكابتن إيهاب جلال اللي ليه فضل كبير علي بعد ربنا إني ألعب كورة تاني وأوصل للي أنا فيه حاليًا أحب أوجه كل الشكر لكابتن إيهاب جلال علمني حاجات كتير جدًا جوه الكورة وبره الكورة".

وأضاف: "والكابتن حمد إبراهيم اللي بحبه جدًا وتعب معايا جدًا في فتره الكابتن إيهاب جلال وطبعا الكابتن جمال عمر والكابتن مجدي عاشور أحب أشكركم جدًا لأن أنتم سبب رئيسي أن أنا أبقى موجود في النادي، من الشخصيات المحترمة، تعبتكم معايا من أول يوم دخلت فيه النادي، يعني ٤ سنين، ومش عايز أنسى حد لأن في ناس كتير جدًا حابب أشكرهم".

وأتم: "وإن شاء الله في أول لقاء لي هتكلم على كل واحد وقف جنبي من النادي الإسماعيلي وكلهم ناس محترمة زي الكابتن سونة والكابتن رضا صديق والكابتن سمير والكابتن أيمن خليل والكابتن وليد المهدي والكابتن أيمن الجمل والكابتن أحمد قناوي والكابتن أميرو الله يرحمه، وبرضه مش عايز أنسى حد، كل الشكر لكم جميعًا".

يذكر أن الأهلي يلتقي مساء اليوم الأحد مع طلائع الجيش، في إطار منافسات الجولة الـ14 المؤجلة لبطولة الدوري المصري الممتاز.

الجدير بالذكر أن صفقة محمود وحيد تعد ثان تدعيمات الأهلي بعد محمد محمود لاعب وادي جلة خلال فترة الانتقالات الشتوية.