شنّ أحمد حسام "ميدو" المدير الفني لنادي الزمالك المُقال، هجومًا شديد اللهجة لمرتضى منصور رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك، مؤكداً "الراجل دة مينفعش أي بني آدم يشتغل معه".

وقرر مرتضى منصور الإطاحة بالجهاز الفني للفريق المُتمثل في ميدو كمدير فني، وحازم إمام كمديراً للكرة؛ وذلك عقب خسارة الزمالك من الأهلي في قمة الثلاثاء، وإتساع الفارق بين الفريقين إلى 7 نقاط.

وفي مداخلة هاتفية لفضائية "الحياة"، قال ميدو : "عملنا في الزمالك تحت أشد أنواع الضغوط من قِبل مرتضى منصور بسبب تدخلاته والحالة التي يمر بها اللاعبين".

وإستنكر "مش ميدو وحازم إمام اللي يتم إقالتهما على الهواء، مينفعش الإعلام يعرف بإقالتنا قبلنا.. مش ميدو وحازم اللي يحصل معاهم كدة".

وأضاف "مرتضى بيحط ضغط على الجهاز الفني وبيتدخل في كل الإختصاصات الفنية وتحديد التشكيل ولما نخطأ بيقول ان العيب في الجهاز الفني".

وأكمل "مرتضى كان بيقول أن باسم مرسي ودويدار معمولهم أعمال وطلب مني مدخلهمش في التشكيل". مؤكداً ان هناك لاعبين "يبكون" للرحيل عن الزمالك بسبب مرتضى ولكنه يهددهم.

وأوضح "كان فى تهديد وإرهاب مستمر للاعيبة من مرتضى منصور وكان بيهددهم ان ماسك عليهم صور مع بنات".

وكشف "مرتضى كان كل كلامه عن الجن والعفاريت والأعمال وفاكر ان اللاعيبة مستواها بيقل بسبب الكلام دة". وأضاف مؤكداً "معايا صور كان فى شيوخ بتشتغل فى نادى الزمالك علشان الأعمال وكان فى شيخ بيقبض 7 آلاف جنيه".

وأختتم ميدو "رحيلى أنا وحازم بالطريقة دى يا مرتضى لن يمر مرار الكرام.. للاسف محدش علمك الإحترام و أنا اللي هعلمك الإحترام يبقى ازاى".